Artykuł sponsorowany

Myślisz „samochód z USA”, widzisz Camaro

Myślisz „samochód z USA”, widzisz Camaro

Samochody z USA od zawsze przykuwały uwagę swym niecodziennym, jak na europejskie drogi, wyglądem. Jednym z takich typowo amerykańskich wehikułów był od zawsze Chevrolet Camaro. To samochód ze Stanów, który jest dość często importowany do Polski. Co warto o nim wiedzieć? Mimo zakończenia produkcji w 2015 roku Camaro piątej generacji nadal jest samochodem poszukiwanym na rynku motoryzacyjnym. W jego przypadku szczególnie interesująco wypada stosunek ceny do tego, co otrzymuje kierowca – pod warunkiem, że szuka on sportowych emocji.

Samochód ze Stanów z prawdziwą duszą jankesa

Piąta generacja Chevroleta Camaro pojawiła się na amerykańskim rynku w 2010 roku, po prawie dziesięcioletniej nieobecności na rynku. Będąc synonimem imponujących osiągów, auto oprócz rewelacyjnego przyspieszenia zaoferowało klasyczną sylwetkę – charakterystyczną dla „muscle cara” sprzed lat. Tak właśnie kiedyś wyglądały samochody z USA. Chevrolet rozwinął pierwotną myśl i jak przed laty stworzył klasyka za przyzwoite pieniądze. Gdy wprowadzano go na rynek, za podstawową wersję trzeba było zapłacić 22 tys. dolarów. Zakup Camaro piątej generacji był dzięki temu dobrym wyborem, zwłaszcza w porównaniu z wieloma rywalami z Europy.

Przeczytaj również: Wybór firmy importującej auta z USA - komu warto zaufać?

Samochody z USA – jak się wyróżnić?

Mimo że produkcję Camaro piątej generacji zakończono w 2015 roku, nadal jest polecanym modelem, gdy chcesz mieć samochód ze Stanów. Szczególnie warto poszukać modelu LS V8. Ma on ogromny potencjał – niezależne tylne zawieszenie sprawia, że doskonale trzyma się drogi. Wyjątkowy design oraz dość przestronna jak na sportowe auto kabina sprawiają, że to również dość wszechstronny samochód, nawet do codziennej jazdy.

Chevrolet Camaro piątej generacji to idealne połączenie stylu retro w wydaniu amerykańskiego samochodu typu „muscle car” z domieszką nowoczesnych rozwiązań godnych XXI wieku – dzięki temu jest ponadczasowy. Ten samochód ze Stanów będzie zawsze się podobał. Wprowadzony na rynek na początku 2010 roku, wciąż przyciąga wzrok przechodniów. Wyraziste kolory, wiele specjalnych edycji modelowych oraz prosty design to zdecydowane plusy tego modelu.

Będąc bohaterem serii filmów o Transformersach, Camaro został wypuszczony w 2010 r. w specjalnej limitowanej wersji. Przypominał wówczas samochód z tego filmu. Inne godne uwagi edycje specjalne to Synergy Special Edition, Indianapolis 500 Pace Car Special Edition oraz Neiman Marcus Edition. Bez względu na wersję, na wyposażeniu zawsze są jednak masywne felgi aluminiowe, które wpisują się w wyjątkowy styl tej marki.

Ma moc i dobrze trzyma się drogi

Chevrolet Camaro piątej generacji jest pierwszym Camaro wyposażonym w niezależny układ przedniego i tylnego zawieszenia. Podczas gdy przód ma rozpórki McPhersona, tył bazuje na konstrukcji wielowahaczowej. Sprężyny śrubowe i stabilizatory na wszystkich czterech kołach również zwiększają imponujące wrażenia z jazdy Camaro. Edycje specjalne, takie jak SLP Performance Special Edition, były dodatkowo dostarczane z 20-calowymi 5-ramiennymi felgami aluminiowymi i opcjonalnymi hamulcami renomowanej marki Brembo. Dzięki temu pojazd hamował zdecydowanie lepiej niż Mustang czy Challenger.

Dobrego Camaro znajdziesz już za 10 tys. dolarów

Używanego Camaro można mieć już za około 10 tys. dolarów. Jego przebieg będzie jednak najprawdopodobniej sięgał około 100 000 mil. Jeśli jednak szukasz czegoś mniej wyeksploatowanego, warto przygotować około 18 tys. dolarów.

Jeśli chcesz jednak poznać prawdziwy potencjał marki, musisz się zaopatrzyć w Chevroleta Camaro Z/28. Jest on wyposażony w znacznie więcej sprzętu i funkcji, co czyni go jedną z najlepszych maszyn do jazdy, które można kupić za około 50 tys. dolarów. Nie jest to jednak koniecznością, by cieszyć się tą legendą na czterech kółkach. Jakie auto kupić? Najlepiej podpowie nam importer samochodów z USA. Warto poszukać sprawdzonej firmy, która sprowadza auta ze Stanów oraz zasięgnąć porady u specjalisty.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.