Artykuł sponsorowany

Jakie certyfikaty i atesty powinny mieć foteliki samochodowe?

Jakie certyfikaty i atesty powinny mieć foteliki samochodowe?

Każdy rodzic zapytany o to, czy zależy mu na zdrowiu i bezpieczeństwie swojego dziecka udzieli oczywiście odpowiedzi twierdzącej. Niestety w wielu przypadkach stosujemy niezbyt rozważne podejście, polegające na bezgranicznej wręcz wierze we wszelkie marketingowe zapewnienia. Jednak prawdziwa troska przejawiać będzie się raczej w skrupulatnym sprawdzaniu danych, którymi charakteryzuje się produkt jaki chcemy zakupić dla naszej pociechy.

Samochodowy fotelik to akcesorium absolutnie niezbędne dla zmotoryzowanego rodzica. Na rynku można spotkać jego niezliczone warianty, w dodatku w przeróżnych przedziałach cenowych. Warto przy tym wiedzieć, że nie jest to wyrób jak każdy inny – taki, przed którego nabyciem nie musimy się porządnie namyślać, robiąc zakupy niemal w ciemno.

Przeczytaj również: Foteliki samochodowe 0-13 kg dla noworodków

Rozważny wybór fotelika

W rzeczywistości jest zupełnie odwrotnie, fotelik na jaki się zdecydujemy odegra ogromną rolę w prawidłowym rozwoju dziecka – bowiem będzie go chronić podczas wspólnych podróży. A my, zyskamy tym samym spokój oraz poczucie, że doskonale dbamy o naszego maluszka. W świetle tego, co do tej pory napisaliśmy baczne zwracanie uwagi na atesty, jakimi odznacza się dany fotelik staje się w pełni zrozumiałe. Charakterystyczna, pomarańczowa etykietka znajdująca się zazwyczaj na tyle wyrobu zawiera wszystkie certyfikaty, jakim się on odznacza – będąc w sklepie stacjonarnym zawsze dokładnie się jej przyjrzyjmy.

Przeczytaj również: Zasady prawidłowego montażu fotelików samochodowych

ECE-R44-03 oraz ECE R44-04

Niektóre z norm są obowiązkowe dla każdego producenta. Należy je spełniać chcąc w ogóle rozpocząć sprzedaż w Unii Europejskiej, wiedzmy jednak, że owe homologacje niczego konkretnego nie gwarantują. Mowa tutaj o oznaczeniach: ECE R44-03 oraz nowszym – ECE R44-04, zapewniających jedynie zgodność z obecnie obowiązującymi wymaganiami technicznym. Mamy też nadzieję, że nikogo nie trzeba przekonywać, by absolutnie już zrezygnował z używania przestarzałych siedzisk z symbolami kończącymi się na 02 lub 01 – takich produktów powinniśmy się zawsze wystrzegać.

i-Size

Rok 2013 przyniósł pewną rewolucję. Wraz ze stworzeniem normy UP R129, zwaną również i-Size zerwano z tradycyjnym podziałem samochodowych fotelików – bazującym do tej pory na wadze małych pasażerów – zastępując go systemem opartym o wzrost. Wytyczne jakie weszły wtedy w życie wymusiły niejako większą dbałość o głowę oraz szyję pociechy, a także zapewniły lepszą ochronę w przypadku ewentualnego bocznego zderzenia. Sprawiły ponadto, że obligatoryjnym standardem stało się wożenie dzieci tyłem do kierunku jazdy do 15 miesiąca ich życia. Przypomnijmy od razu, że najnowsze testy wykazują, iż właśnie taki sposób ustawienia fotelika doskonale sprawdza się nawet przypadku pięcioletnich maluchów.

ISOFIX

Opisana wyżej norma nakazuje przedsiębiorstwom projektującym foteliki, wykorzystywanie  wyłącznie systemu ISOFIX, opracowanego przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną i odnoszącego się do specyficznego sposobu ich montażu wewnątrz pojazdu. Umożliwia on niezwykle stabilne umocowanie fotelika, tym bardziej, że w niektórych przypadkach możemy spotkać się z dodatkową, ściśle przylegającą do podłogi nogą dodatkowo zwiększającą bezpieczeństwo. Auta wspierające ten oto standard wyposażone są w specjalne gniazda umieszczone między oparciem kanapy, a jego siedziskiem, do których niezwykle łatwo przymocowuje się odpowiadające im zaczepy poprowadzone z podstawy fotelika. Dzięki temu wszystkiemu niemożliwa wręcz staje się nieodpowiednia instalacja, co często zdarza się w czasie przypinania całości tradycyjnymi pasami.

ISO 9000

Norma ISO 9000 nie odnosi się co prawda bezpośrednio do konstrukcji które tu opisujemy, jednak niezwykle ważne jest, by fabryka w jakiej powstawał będzie fotelik mogła poszczycić się owym certyfikatem. Gwarantuje to, że firma zajmująca się jego wytwarzaniem stale kontroluje i doskonali własny system zarządzania jakością, co prowadzi do tego, że oferowane przez nią wyroby mogą być stawiane za branżowy wzór. Jednym z takich właśnie przedsiębiorstw jest pochodzące z Częstochowy Coletto, specjalizujące się w produkcji znakomicie ocenianych przez klientów fotelików i wózków dziecięcych.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.