Artykuł sponsorowany

Jak sprowadzić samochód z USA?

Jak sprowadzić samochód z USA?

Przygotowujesz się do zmiany samochodu? Nie znajdujesz odpowiedniego modelu w atrakcyjnej cenie? A gdyby tak sprowadzić samochód z USA? Tamtejszy rynek motoryzacyjny ma do zaoferowania dużo bardzo różnorodnych modelów aut. Mimo iż są atrakcyjne, nie są aż tak drogie, a ich transport nie jest tak skomplikowany, jak niektórym może się wydawać. Z naszego artykułu dowiesz się, jak sprawnie sprowadzić samochód z USA i na co szczególnie zwrócić uwagę, decydując się na import.

Dlaczego warto sprowadzić samochód z USA?

Amerykański rynek motoryzacyjny jest największy na świecie i może poszczycić się długą historią. W USA zbudowano pierwsze linie produkcyjne, na których powstawały pojazdy Forda. Wszystko to sprawia, że sprowadzenie samochodu z USA staje się atrakcyjne, ale i coraz powszechniejsze. Aby stać się szczęśliwym posiadaczem auta „zza Oceanu”, nie trzeba już odbywać transgranicznych podróży. Samochód można kupić na dedykowanych aukcjach lub przy pomocy specjalistycznych firm pośredniczących w transakcji.

Przeczytaj również: Opinie o Bid.Cars - jak prosto kupić i sprowadzić samochód z USA?

Import samochodu z USA za pośrednictwem polskiej firmy

Decydując się na sprowadzenie samochodu z Ameryki, korzystając ze specjalistycznej firmy z Polski, musisz wiedzieć o kilku ważnych kwestiach.

W przypadku transakcji za pośrednictwem naszej firmy pierwszym krokiem jest wybór pojazdu na jednej z licytacji ukazujących się na portalach, z którymi współpracujemy – wyjaśnia właściciel firmy Car Planet, która specjalizuje się w sprowadzaniu aut z Ameryki Północnej. – Ewentualnie można przedstawić nam pewne kryteria, według których postaramy się wyszukać odpowiednie propozycje samochodów. Za zgodą klienta możemy również szczegółowo sprawdzić dany model nie tylko w motoryzacyjnej bazie POCTRA, ale również w płatnych bazach danych takich jak Autocheck, Carfax lub Epicvin. 

Jakie są formalności przy sprowadzaniu auta z USA?

Drugim krokiem jest sporządzenie kosztorysu transakcji na podstawie prognozy odnośnie ceny, którą można uzyskać na licytacji, a także uzgodnionej z klientem maksymalnej kwoty przeznaczonej na transakcję. Po dokonaniu tej czynności należy podpisać umowę, będącą zabezpieczeniem dla obu stron, oraz przelać kaucję w wysokości 10% ustalonej wcześniej maksymalnej kwoty licytacji, która zostanie zwrócona w przypadku przekroczenia na aukcji wartości zakładanego budżetu.

Przeczytaj również: Jak sprowadzić samochód z Kanady?

W przypadku wygrania licytacji wpłacana jest pozostała kwota, która pokryje cenę samochodu oraz koszty operacyjne, do których zalicza się: opłatę aukcyjną, transport lądowy do portu, transport morski, a także wysyłkę dokumentów do Polski. Dopiero teraz może odbyć się dostawa samochodu do Polski, który trwa od 4 do 6 tygodni.

Przeczytaj również: Jakie są różnice między lawetą a autotransporterem?

Kolejnymi krokami będą: podpisanie pełnomocnictwa, opłacenie kosztów agencji celnej oraz cła (10%) i podatku VAT (19%), złożenie deklaracji akcyzowej i opłacenie podatku akcyzowego (tutaj warto również sporządzić tłumaczenie dokumentacji pojazdu). Teraz wystarczy zarejestrować samochód i cieszyć się z jazdy nowym, atrakcyjnym pojazdem.

Podziel się

Ogólna ocena artykułu

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.