Jak przebiega proces foliowania auta?
Proces foliowania polega na nałożeniu na samochód specjalnej folii. Może ona zawierać informacje reklamowe lub po prostu jednolity kolor, który przykryje dotychczasowy lakier. Możliwości jest bardzo wiele. Folię zakłada się na całym samochodzie, jak również tylko na wybranych elementach. Efekt wizualny zależny jest od profesjonalnego nałożenia. Sprawdź, jak powinien wyglądać ten proces.
Przygotowanie projektu
Podstawą jest dobry kontakt klienta z firmą wykonawczą. Pracownicy zajmujący się foliowaniem samochodów muszą wiedzieć, jaki dokładnie cel chce osiągnąć właściciel samochodu. Według tych informacji wybiera się określony rodzaj folii. Dostępne są różne kolory i faktury, które wpływają na końcowy efekt. Jeśli klient życzy sobie reklamę lub grafikę, projekt musi wykonać profesjonalny grafik. Tutaj mogą pojawić się pewne problemy. Jeśli przedsiębiorca chce nanieść logo swojej firmy, to prawdopodobnie posiada obraz zapisany w wektorach, który można dowolnie powiększać. Natomiast zdjęcia są bitmapami (grafika rastrowa) i potrzebują dużej rozdzielczości, by można było rozciągnąć je na wielkość samochodu.
Od wydruku folii do oklejenia samochodu
Drugim krokiem jest przygotowanie powierzchni do aplikacji. Karoseria jest myta i odtłuszczana za pomocą specjalnych środków. Niektóre projekty wymagają demontażu klamek, reflektorów, lusterek i zderzaków. Należy także zabezpieczyć opony. Wydrukowane folie wymagają wysuszenia. Zajmuje to około 48 godzin. Następnie laminuje się je lakierem UV i znowu suszy. Dopiero po tych procesach można rozpocząć oklejanie przodu samochodu. Wykonuje się to w określonych kawałkach według wcześniej ustalonego projektu. Nie poleca się robić tego samodzielnie, ponieważ brak doświadczenia może skutkować kiepskim efektem końcowym.
Oddanie auta do użytku
Po skończonym procesie oklejania samochód musi stać w wysokiej temperaturze, która ma zapewnić pełną aktywację kleju. Z tego względu wymagany jest warsztat, który nie dopuści zimnego powietrza z zewnątrz. Jeśli efekt jest zadowalający i nie wymaga żadnych poprawek, ponownie zakłada się zdjęte lusterka, klamki, zderzaki itp. W profesjonalnie wykonanej usłudze folia powinna być niewidoczna, natomiast samochód sprawi wrażenie świeżo lakierowanego.
Specjalista z firmy Megaoklejanie w Warszawie mówi: Wszystkie te procesy mają wpływ zarówno na czas, jak i na pieniądze. Poziom skomplikowania projektu, użyte materiały i ilość oklejanego miejsca sprawiają, że każde zamówienie jest indywidualnie wyliczane.
Podziel się
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana